مقالات ورزشی

trx چیست؟

trx چیست؟

در این مقاله اساسا میخواهیم توضیح دهیم trx چیست ؟

عصر نوین طالب این بود که ورزشی اختراع شود که در عین حمل و نقل آسان و اشغال فضای اندک در تقویت تمامی فاکتور های آمادگی جسمانی خوب عمل کند.

خوشبختانه هنریک امریکایی در سال ۲۰۱۱ دست به گریبان مشکلی بزرگ در زیر دریایی حامل سربازان امریکایی شد و از مشکل تحلیل و نحیف شدن خود و سایر ژرنال ها و سربازان trx را خلق کرد .

طولی نکشید که تی ار ایکس از انحصار ارتش امریکا خروج کرد و شروع به جای باز کردن در دل تک تک ورزشکاران سایر نقاط جهان کرد .

رشد وتوسعه ی ورزش تی آر ایکس به شکل غیر قابل باوری بالا بود.

ورزشکاران به شکل کاملا متفاوتی تشنه ی وسیله ای بودند که همه ی نیاز های آن ها را رفع کند.

trx

البته علت های کاملا مشخصی هم داشت :اثر گزاری سریع،تنوعی نا محدود از تمرینات و رشد همه جانبه ی فاکتور های آمادگی جسمانی چیزی نبود که ورزشکاران از آن چشم پوشی کنند.

از همین رو امروز شاهد این هستیم که از قهرمانان المپیکی تا نوجوانان تازه کار به عنوان ورزش اصلی یا مکملاز آن استفاده میکنند . چه بسا که بخاطر راحتی در استفاده اشخاص مسن ودارای بیماری های خاص نیز از آن استفاده میکنند .

ولی در ایران در ابتدا بیشتر مورد استقبال بانوان ورزشکارا قرار گرفت و سپس در بین آقایان نیز رواج یافت.

تمرینات با وزن بدن شعار ورزش trx است یعنی شما جهت تمرین فقط به یک عدد بند و وزن بدنتان نیاز مندید تا از استقامت قلبی عروقی ،انعطاف،چابکی،قدرت،و سلامت بدن بهره مند شوید .

البته این ها ادعا های بزرگی برای یک بند بود و کاملا غیر قابل باور به نظر میرسید منتها تجربه ی میلیون ها ورزشکار قهرمان چه زنان و چه مردان درستی این ادعا را به شکلی رویایی اثبات کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *