کراس فیت

کراس فیت

ورزش کراس فیت چیست :

سلام خدمت شما مخاطبان عزیز و گرامی وب سایت داینامیک فیت ،در این مقاله قصد داریم مفصلا به ورزش پر از ابهام کراس فیت بپردازیم و تمام جوانب این ورزش را از لوازم تا تمرینات را برایتان شفاف کنیم .

شما خواننده ی عزیز پس از اتمام این متن قادر خواهید بود به راحتی راجب کراس فیت صحبت کنید نظر بدهید و حتی انتخاب کنید این ورزش را انجام دهید یا ندهید !

ورزش کراس فیت یک ورزش شکل گرفته شده از رشته های ورزشی ژیمناستیک، دو میدانی و وزنه برداری است .

این ورزش مبتنی بر این اصل بنا شد که انجام تمرینات داخل باشگاه بایستی در زندگی ما کاربرد داشته باشند .

ورزش کراس فیت در سال ۲۰۰۰ توسط گلسمن در آمریکا خلق شد و به سرعت در تمام جهان گسترش یافت .

امروزه این ورزش یکی از بهترین گزینه ها برای ورزش همگانی عمده ی کشور های جهان است .

علت آن هم تمرکز همه جانبه بر رشد همه ی فاکتور های آمادگی جسمانی،توان اجرای این ورزش برای تمام سنین و بدون مطرح بودن جنسیت است .

کراس فیت

همه چیز راجب ورزش کراس فیت را بدانید :

از اینجا شروع کنیم که این ورزش جزو معدود ورزش های جهان است که بر پنج فاکتور اصلی آمادگی جسمانی (قدرت،سرعت،انعطاف،استقامت و هماهنگی) اثر مستقیم میگزارد .

و این نکته یکی از مهم ترین خاصیت های ورزش کراس فیت است .

این ورزش تاکید دارد که ما بایستی پیوسته از مهارت های خود در زندگی استفاده کنیم .

این ورزش مانند ورزش های توپی و راکتی نیست که فقط در محل های خاصی و با ابزار های خاصی قابل استفاده باشد ، کراس فیت در همه جا قابل استفاده است!

روح این ورزش اعتقاد دارد که ما بایستی آمادگی جسمانی را به عمق سلول های خودمان ببریم و همیشه آماده ی هر اتفاق و مراقبت از خودمان باشیم .

شاید بنظرتان عجیب باشد ولی این یک مسئله ی کاملا عادی در باشگاه های این ورزش است : ما در کراس فیت، هرگز از قبل برنامه ی از پیش تعیین شده برای تمرینات خود نداریم !

و همه چیز را به تمرین روز و مربی خود میسپاریم .

در این ورزش ما بر روی عضله ای فوکوس نمیکنیم و بدن خود را بصورتی همه جانبه مورد تقویت قرار میدهیم .

تمرینات ورزش کراس فیت چگونه هستند و ما خود را برای چه چیزی آماده کنیم ؟!

در این ورزش،به تمرینات WOD میگویند (واد)

WOD مخفف جمله ی کوتاه Work Of Day میباشد به معنای؛ تمرین روز .

WOD ها زنجیره ای از تمرین های مختلف هستند ؛ و دارای اسم هستند !

بطور مثال WOD MURPH (واد مورف) شامل این تمرینات است :

  1. ۱۶۰۰ متر دویدن
  2. ۱۰۰ بار pull-ups(بارفیکس)
  3. ۲۰۰ بار push-up(شنا رفتن بر زمین)
  4. ۱۶۰۰ متر دویدن

شما پس از انجام این تمرینات رکورد خود را ثبت میکنید و نتیجه ی خود را طبق جدول نتایج تحلیل میکنید .

مبتدی : ۶۳ الی ۷۱ دقیقه

متوسط : ۴۷ الی ۵۸ دقیقه

حرفه ای : ۳۶ الی ۴۱ دقیقه

استادی : ۲۸ الی ۳۳ دقیقه

  • نکته:هرگز لازم نیست یک ضرب و پشت سر هم تمام تمرینات را انجام دهید !
  • نکته :تمرینات کراس فیت را پیچیده نکنید کمی دقیت کنید بسیار سادست .

تمرینات کراس فیت

ورزش کراس فیت

ورزش کراس فیت دارای چه حرکاتی است و ما به چه لوازمی احتیاج داریم ؟!

حرکات این ورزش پایه ترین حرکات ورزشی دنیا هستند و بشدت کاربردی هستند .

ابزار ها و لوازم ورزش کراس فیت هم به شکلی از ابتدایی ترین موارد ساخته شده اند و بطور کلی کراس فیت زنجیره ای از تولید مهارت های کاربردی است که بر مبنای علم روز شکل میگیرد همچنین لوازم کراس فیت نودگانی هستند که پیوسته در حال تکامل و افزایش هستند .

آموزش حرکات کراس فیت

طراحی حرکات ورزش کراس فیت بر این مبنا استوار شده است که تمام حرکات سازگار با بدن انسان ها و دور از آسیب باشند و پیوسته فاکتور های اصلی آمادگی جسمانی را تقویت نمایند .

کراس فیت چیست ؟

آیا کراس فیت برای بانوان دردسر ایجاد میکند ؟

چه علتی دارد که ما فکر کنیم چنین ورزشی میتواند برای بانوان مضر باشد ؟

در کشور ما این ورزش ابتدا توسط بانوان پذیرفته شد و سپس آقایان در آن گام نهادند .

ورزش کراس فیت با تمام بدن ها سازگار است و شما نباید ترس و یا واهمه ای از انجام این ورزش داشته باشید .

این ورزش بدین علت برای خانم ها مناسب است ؛ که ذات اجتماعی و گروهی بودن دارد و برای روحیه ی بانوان بسیار مهم است .

فرم دهی عالی دارد و در رشد عضلات و لاغری اثری گزاری بینهایت خوبی دارد که در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد .

برخی از بانوان عقیده دارند که بدنسازی و یا کراس فیت میتواند باعث زمخت کردن عضلات آن ها گردد و ممکن است تمرین های سنگین باعث شود ظرافت های خود را از دست دهند !

ما این گونه موارد را کذب میشماریم و عقیده ای به آن نداریم .

اساتید دانشگاه های علوم ورزشی در جهان بار ها تاکیید کرده اند که فیزیولوژی بدن زنان با مردان متفاوت است و زنان به خاطر ترشح کمتر هورمون تسترون قادر به هجم گیری در عضلات خود به اندازه ی مردان نیستند .

و عکس های زنان درشت اندام غالبا به خاطر تریق هورمون ها میباشد نه ورزش بدنسازی و یا ورزش های دیگر .

کراس فیت بانوان

نقش ورزش کراسفیت و لاغری :

آیا این ورزش بر لاغری اثر گزار است ؟

آیا میتواند چربی بسوزاند و موجب لاغر شدن شما شود ؟

محققان دانشگاه سانتاکروز طی آزمایشی دریافتند ورزش کراس فیت جزو ورزش های با کالری سوزی بالا میباشد و بر فرم دهی بسیار موثر است .

شرکت کنندگانی که بصورت تصادفی در این برنامه حضور داشتند قسم میخوردند کراس فیت باعث لاغری آن ها شده است .

این ورزش به خاطر داشتن فعالت های هوازی با شدت متوسط و تحرک در همه ی عضلات بدن باعث لاغری و چربی سوزی میشود .

موازی با این فعالیت ها ، فعالیت های قدرتی باعث فرم گیری و زیبایی اندام میشود .

کراس فیت

لوازم ورزش کراس فیت :

همانطور که خودتان تا اینجا کار متوجه شدید این ورزش را میتوان با حداقل لوازمی انجام داد و از آن نتیجه گرفت .

در این ورزش سازه ها بسیار مهم هستند البته اگر قصد دارید حرفه ای به تمرین بپردازید .

ناگفته نماند تمرینات این ورزش در خانه نیز کار آمد و مناسب هستند و کاملا قابل اجرا میباشند .

لوازم های این ورزش؛ شکل و ظاهر مشخصی از نظر ساختاری ندارند از بند های تی آر ایکس گرفته تا انواع ؛ بسو بال ها ، جامپ باکس، فوم رولر،دار حلقه و پگ برد همگی از تجیزات و وسایل این ورزش هستند .

ورزش کراس فیت چیست ؟

 

نتیجه گیری :

کراس فیت به عنوان یک رشته ی همه فن حریف از سه رشته ی مادر و المپیکی مشتق شده است تا ورزشی جامع باشد ،برای عموم اجتماع مردم .

در این ورزش ملاک ها و معیار ها فقط تمایل برای کسب زیبایی اندام و سلامتی میباشد و هیچ فاکتور دیگری از قبیل : سن،جنس،سابقه تمرینی و غیره ملاک های ورود شما به این رشته ی ورزشی نیستند .

امید واریم از این خواندن این مقاله لذت برده باشید .

 

وب سایت رسمی کراس فیت در جهان 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *