مقالات ورزشی

ابزار های کراس فیت

ابزار های کراس فیت

ابزار های کراس فیت چه چیز هایی هستند و ما برای تمرینات کراس فیت این ورزش به چه ابزار و وسایلی نیازمندیم؟

باشگاه کراس فیت

بسیار مشخص است که کراس فیت از زمره ی ورزش های بسیار موثر و کار آمد قرن بیستم است و تاثیر فوق العاده عمیقی در تمامی بخش های ورزش ما پدید آورد . این بخش ها شامل ورزش سلامتی و ورزش قهرمانی است که مفصل در مقاله ی کراس فیت چیست به آن پرداختیم و توسیعه میکنیم برای شناخت کامل از آن بهره مند شوید همچنین ما رو هم خوشنود گردانید چرا که داینامیک فیت به شما مشوقان علم ورزش زندست .

در این مقاله میخواهیم مفصلا به این بپردازیم که ابزار های کراس فیت چه چیز هایی هستند و ما برای داشتن یک باشگاه در خانه و یا تجهیز یک باشگاه کامل و بزرگ و یا خرید چند مورد از ابزار های کراس فیت برای تمرینات شخصی خودمان به چه وسایل نیاز داریم ؛ بنابر این ما بطور بسیار جامع ، وسیع و کامل ابزار های این ورزش را معرفی میکنیم کما که کاملا مشخص است که هیچ ابزاری بر دیگری بر تری ندارد و هر شخصی خود تشخیص دهنده ی اینست که چه ابزاری برای تمریناتش مناسب است ؛ ما در این مقاله در معرفی ابزار های کراس فیت هیچ ترتیب خاصی را اعمال نکردیم و بالاتر بودن یک محصول دال بر ارجحیت آن نیست هر چند که گاهی اوقات بر اساس تجربه و خرید بیشتر مشتریان آن محصول را توسیعه کردیم .

۱_سازه ی کراس فیت :این ابزار از زمره ی ابزار های کراس فیت مادر محسوب میشود و یک جورایی معرفی شماتیک و نماد این ورزش هم هست .

یک سازه کراس فیت دارای بسیاری از آپشن هاست که بخاطر توضیح کامل و واضح در مقالات گذشته از توضیح جز به جز این محصول پرهیز میکنیم و میتوانید با مراجعه با مقاله ی سازه کراس فیت آن را مطالعه کنید و درک عمیقی از کارایی آن کسب نمایید .

ولی ابزار های یک سازه کراس فیت را بصورت اجمالی نام میبریم :

این آپشن ها شامل: بدنه اصلی سازه ی کراس فیت ؛لند ماین،استند قرار گیری جای هالتر ،نردبان معکوس،مانکی بار،مدیسن تارگت ، پارالل و جای بتل روپ می‌باشد .


تعریف دهانه ی کراس فیت : هر چیزی در دنیا واحد شمارش مخصوص به خود را دارد در سازه های کراس فیت این واحد به اختصار دهانه نام گزاری شده است و تعریف آن اینست: دهانه مقدار فضایی است که میتوان یک هالتر را بر روی سازه قرار داد و دارای تمامی آپشن های مورد نیاز برای تمرین میباشد و شما اگر قصد خرید سازه کراس فیت را داشته باشد بهتر است از این موضوع آگاه باشید شما بایستی فقط قیمت دهانه را بپردازید و آپشن های سازه ی شما به نحوی حقوق شما میباشد و هزینه ای لازم نیست در قبال آن پرداخت نمایید.

اگر از تعریف سازه ها بگزریم به اقلام و ابزار های کراس فیت می رسیم ابزار های کوچک تری که هر کدام اثر گزاری خاص خود را دارند .

جامپ باکس کراس فیت

۲_جامپ باکس:جامپ باکس از ابزار های بسیار مهم این ورزش میباشد که بعد انفجاری و آمادگی پرشی تمرین را برا آورده میکند .

۳_دار حلقه:کراس فیت یک ورزش میان رشته ای است و تلفیق چندین ورزش مختلف میباشد که یکی از آن ها ژیمناستیک میباشد و میراث ژیمناستیک برای این ورزش دارحلقه میباشد که حرکت ماسل آپ از حرکت های اجرا شونده ی مهم روی دار حلقه است پس اگر دوست دارید بنیادی در کراس فیت قدرتمند شوید و این ورزش را بطور حرفه ای دنبال کنید هرگز از استفاده ی دار حلقه در تمرینات خود غافل نشوید زیرا اثر فوق العاده ای در حرکات انفجاری بالا تنه دارد.

هالتر کراس فیت

۴_هالتر کراس فیت:به جرات میتوان گفت اگر لیفت کردن را از کراس فیت جدا کنیم دیگر آن ورزش جنجالی درون ذهن ما نخواهد بود پس هالتر از ابزار های مهم این ورزش بشمار میرود که الزام فوق العاده ای هم دارد البته نکته ای هم هست که خالی از لطف نیست اگر آن را بیان کنیم: هالتر های کراس فیت ،هالتر های بخصوصی هستند و با هاتر های بدنسازی متفاوت هستند و از جنس متفاوتی ساخته شده اند علت اصلی این تفاوت در زمانی است که لیفت کننده هالتر را بر زمین رها میکند و کوبیده میشود بر کف باشگاه ؛ برای همین هالتر های معمولی قدرت جذب حداکثری این ضربه ها را ندارند و در نهایت شکسته میشوند؛ حتی مممکن است مدتی هم خم باشند و با آن ها تمرین کنید .

پس علارغم اینکه بودجه ی خود را بشکلی صحیح بهتر است مدیریت کنید ؛بهتر است این لزوم را هم در اولویت های خود قرار دهید تا از کیفیت بالاتری در تمرینات کراس فیت خود برخوردار شوید .

۵_پلیت کراس فیت :صفحه وزنه هایی که برای وزنه برداری استفاده میشوند گاهی اوقات با عنوان پلیت در ابزار های کراس فیت نام گزاری میشوند البته این نام گزاری حرفه ای امروز دیگر حسابی جایگزین نام های قدیمی تر شده است و ما هم زین بعد آن را پلیت نام گزاری میکنیم .


پلیت های کراس فیت فرق کاملا مشخصی با صفحه های بدنسازی دارند ،صفحه های بدنسازی قابلیت خوردن بر زمین را ندارند و قابل شکستن میباشند زیرا آن ها برای کوبیده شدن بر زمین طراحی نشده اند منتها پلیت های کراس فیت کاملا بر عکس فوق العاده در برابر لیفت های سنگین و کوبیده شدن بر زمین مقاوم هستند و شما میتوانید هر چقدر که میخواهید آن ها را محکم بر زمین رها کنید و خیالتان راحت باشد که آسیبی بر پلیت های کراس فیت شما نمی آید امروزه چون این وسیله در ابزار های کراس فیت نقش پر رنگی دارد جا داشت که در زمره ی اقلام مهم ما یاد آوری شود زیرا کراس فیت بدون لیفت در واقع یعنی یک سری حرکات موزون که فاکتور قدرت در آن ها گم شده است .

۶_مدیسن بال : کراس فیت ورزشی است که بنیان آن از مبنا بر کاربرد حرکات در زندگی روزمره استوار است پس این یک هسته ی فوق العاده مهم در ورزش کراس فیت است پس از ابتدا ابزار های کراس فیت طوری شکل گرفته شدند که بیشترین شباهت را با اشکال طبیعی و ساده را در محیط ما داشته باشند مدیسن بال از زمره ی همون ابزار هاست که شکل توپ و گرد مانند آن واقعا ظاهر جذاب و چالش بر انگیزی را برای ورزش کار دارد .

مدیسن بال توپی است که بنا بر مدل آن درونش با چیز های متفاوتی پر شده است و در نهایت وزن آن از توپ های معمولی بیشتر است و بصورت غالب درون آن از شن پر میشود تا قابلیت توضیع وزن غیر قابل پیش بینی در آن حفظ شود توپ های مدیسن بال را با نام های دیگر توپ تنبل ،توپ سنگین و توپ شنی هم میشناسند البته جای دارد این راهم بگوییم که وال بال و اسلم بال مقوله های کاملا جدا از مدیسن بال هستند و این های جزوی دیگر از ابزار های کراس فیت میباشند که این موارد هم در ادامه ی مقاله توضیح داده خواهد شد.

روِئینگ

۷_روئینگ :اگر میخواستیم راجب ابزار های کراس فیت مقاله بنویسیم و از روئینگ صرف نظر میکردیم اون مقاله اصلا مقاله ی خوبی حساب نمیشد چون روئینگ جزو آن دسته از ابزار هایی حساب میشود که قلب کراس فیت را تشکیل میدهد و یک ابزار چند منظوره حساب میشود روئینگ در کراس فیت به قدری مهم است که به مقاله ی جدا گانه ی دیگری نیاز دارد تا ما بطور کامل و کاربردی روئینگ را در کراس فیت شرح دهیم منتها در این مقاله هم جای دارد راجب این محصول که یکی از ابزار های کراس فیت است توضیح دهیم.

روئینگ

روئینگ محصولی است شبیه به یکی از وسایل بندسازی با نام زیر بغل قایقی با این تفاوت که زیر نشیمن گاه آن ریلی قرار دارد تا ورزشکار بتواند با جلو و عقب کردن خود فشار بر پا ها و زیر بغل را هم زمان احساس و تمرین کند البته این صرفا مثالی بود جهت ایجاد یک ذهنیت راجب این محصول وگرنه در واقعیت روئینگ دارای هزاران هزار اختلاف جزئی و کلی در مهندسی ، طراحی و ساخت آن است و از لحاظ کارایی قابل مقایسه با زیر بغل قایقی نمیباشد چون از بنیان محصولی است که تفاوت های فاحش و غیر قابل انکاری دارد مسئله ای که میخواهیم واضح به آن اشاره کنیم اینست که این محصولات هرگز نمیتوانند جایگزین یکدیگر مورد استفاده قرار گیرند .

۸_ایرباک :ایرباک در ابزار های کراس فیت حکم برادر روئینگ را دارد و البته این دو برادر خواهری هم دارند به اسم جی اچ دی که در ادامه توضیحات مفصلی را به آن اختصاص خواهیم داد .

ایرباک قسمتی از ابزار های کراس فیت است که به منظور رفع نیاز ورزش کار جهت فعالیت هوازی ساخته شده است منتها نکته جالب اینست که ایرباک فقط فعالیت هوازی را برای ورزش کار رفع نمیکند بلکه کلهم تاثیری بر روی ورزشکار میگزارند که اصلا غیر قابل گفتن است .

ایرباک یک وسیله است که در عمق اجرای فعالیت هوازی ورزشکار در حال فعالیت قدرتی نیز هست .

ایربایک به شکل یک دوچرخه است که دو عدد دستگیره در بالای آن قرار دارد و ورزشکار زمانی که دارد با این ابزار کراس فیت فعالیت میکند هم پاهای آن درگیر است و هم دستان او درگیر است و بشکلی میتوان تعمیم داد کل بدن ورزشکار غرق در فعالیت هوازی و چربی سوزی است .

ضربه های متوالی که به وسیله ی دست ها و پا ها در ماشین ایرباک وارد میشود باعث شده که چربی های این نواحی در هم شکسته و کراسفیتر ما از اندامی خشک و زیبا بهره مند شود تکنولوژی هوشمندانه ی این دستگاه باعث شده که محبوبیت آن بشکلی روز افزون در کراس فیت مطرح گردد و آن را ماشین فضایی دنیای کراس فیت نام نهند .

۹_جی اچ دی : جی اچ دی هم از آن دسته از ابزار هاست که مشتریان با هزاران دستگاه مشابه آن را تعمیم میدهند و معتقدند که دارای شباهت هایی هستند از جمله ی این دستگاه ها فیله ی کمر و دستگاه شکم شیب است البته علارغم اندک شباهت هایی که در گوشه ای از ساختار این دستگاه ها است در کارایی و اصالت کاملا جدا و متفاوت هستند .

قبلا که راجب جی اچ دی صحبت کردیم گفتیم که اگر ایرباک و روئینگ برادران متحد کراس فیت باشند جی اچ دی خواهر آن هاست واقعا که این خانواده عجب خانواده ای است البته کراس فیت پدری از جنس تمرینات قدرتی با وزنه دارد و مادری از جنس ژیمناستیک و این ابزار های کراس فیت کودکان آن ها هستند خب اگر بخواهیم از اصل دور نشویم جی اچ دی وسیله ی تعبیه شده ای است که در کراس فیت کاربردی در تقویت شکم و فیله دارد البته اجرای حرکات آن اصلا شبیه به بدنسازی نیست و حرکات با دامنه ای باز تر و وسیع تر اجرا میشوند. بشکلی که اجرای آنها خیلی دیدنی و زیباست .

خداروشکر امروزه بسیاری از کمپانی های قدرتمند هستند که جی اچ را در کشور خودمان تولید میکنند و گاها سایت داینامیک فیت آن ها را فقط کمی از استاندارد شرکت روگ که پرچمدار وسایل کراس فیت است پایین تر میداند و از لحاظ زاویه بندی و کاربرد آن ها را استاندارد متمضمن میشود .

۱۰_وال بال : وال بال توپی است در اندازه ای بزرگ تر از مدیسن بال و اندازه ی تقریبی دو برابر و نیم که در وزن های مختلف وارد بازار شده و البته کاربرد نسبتا مشابهی هم با مدیسن بال ها دارد .

منتها به هر حال وال بال در ابزار های کراس فیت از مدیسن بال جداست .

تفاوت های اساسی وال بال با مدیسن بال یکی در ابعاد است ،یکی در ایمنی است و یکی هم در کارایی.

از لحاظ ابعاد را که درپاراگراف بالا توضیح دادیم اندازه ی تقریبی دو برابرو نیم میباشد.

حالا نوبت توضیح درباره ی ایمنی است :

در همین مقاله گفتیم که مدیسن بال پر شده از شن است و البته پوسته ی خارجی آن از پلاستیک فشرده ،سخت و متراکم ساخته شده است کل این پاراگراف این را توضیح میدهد که اگر اشتباها مدیسن بال با بدن شما برخورد سختی داشته باشند قطعا جای کبودی و اگر خدایی نکرده با صورت شما بر خورد داشته باشد احتمال شکستگی وجود دارد هیچی نباشد بلاخره جسمی با وزن زیاد و متراکم واقعا اثر نا خوشایندی بر بدن ما برجای میگزارد پس هر کدام از این وسایل محل تمرین مخصوص به خود را دارند .

بر عکس وال بال درونش با مواد سبک تری پر شده و حالت ارتجاعی دارد و بسته به مدلش با چرم ،پارچه و یا پلاستیک نازک پوشیده شده است و در ابزار های کراس فیت محصول مناسب تری برای تمرینات پر تابی دو به دو است یعنی اگر با شخص آماتوری قرار است تمرین کنید و تمرین شما پر تاب توپ به سمت یک دیگر به منظور تقویت عضلات انفجاری در بالا تنه است بهتر است با محصول نرم تر این کار را انجام دهید .

مسئله ی دیگری که دوست داریم اینجا مطرح کنیم اینست که وال بال به خاطر حالت ارتجاعی دامنه تمرینات جدا گانه ای از مدیسن بال دارد مثل شنا رفتن روی وال بال ؛استفاده از وال بال به مراتب آسان تر از مدیسن بال است.

۱۱_رک وسایل : بلاخره نوبت به رک وسایل رسید .

زمانی که ما اینهمه از ابزار های کراس فیت را تهیه میکنیم بایستی جایی برای گزاشتن آن ها داشته باشیم تا از طول عمر مفید تر و با کیفیت تری نیز بهره مند شویم زمانی که ابزار ها و وسایل کراس فیت ما پخش در باشگاه باشند ظرف مدت کوتاهی فرسوده و خراب میشوند و در نچندان بازه ی دراز مدتی خرجی که کردیم چند برابر میشود ولی با اضافه کردن یک رک وسایل به ابزار های کراس فیت باشگاه یا منزلمون از سلامت آن ها مطمئن خواهیم شد و نظم بیشتری را در ورزشمون حس خواهیم کرد .

رک ابزار ها و وسایل کراسفیت همانطور که در توضیحات بالا متوجه شدید محلی است که ما وسایل مختص به ورزشمون رو روش قرار میدهیم و برای هر ورزشکاری محل محبوبی به حساب می آید

رک وسایل کراس فیت در ابعاد و اندازه های مختلف در کشور خودمان تولید میشود و البته در همین صفحه دسترسی شما به تمامی محصولات از طریق داینامیک فیت مقدور است .

۱۲_کش های پاور باند : شاید کمی مسخره بنظر برسد که کش های پاور باند هم همانقدر در ابزار های کراس فیت مهم هستند که روئینگ و ایرباک هست ولی این جمله کاملا واقعی و عین حقیقت است .

کش های پاور باعث این میشوند که ما در دریایی از تمرینات کاربردی غرق شویم .

تعداد حرکاتی که میشود با کش های پاور باند انجام داد بقدری زیاد است که قابل شمارش نیست و هنوزم این دامنه در حال افزایش است و از طریق فضای مجازی و فضای وب شاهد آن هستیم .

ولی یک نکته خیلی مهم است،یکی از مهم ترین حرکت های کراس فیت حرکت ماسل آپ است اگر نگوییم یاد گرفتن آن بدون کش پاور باند غیر ممکن است ولی واقعا زحمت بسیار زیادی دارد .

مربیان کراس فیت از کش های پاور باند بدین صورت که شاگرد از بارفیکس آویزان شده و یک پای خود را درون کش می اندازد و با کمک کش سانی کش پاور باند حرکت ماسل آپ را انجام میدهند کمک شایانی در آموزش شاگردان میکنند .

البته که کش های پاور باند فقط محدود به دنیای ابزار های کراس فیت نیست و در ده ها ورزش دیگر قابل استفاده و کمک کننده است مثل ورک اوت ، تی آر ایکس ،بدنسازی ،حرکات اصلاحی ،درمان آسیب و حتی ورزش های توپی پس این عضو کوچک و ارزان قیمت یجورایی از ابزار های کراس فیت الزامی به شمار می رود .

بند تی آر ایکس

۱۳_ تی آر ایکس : با توجه به این که ساز های کراس فیت محلی برای نصب تی آر ایکس ،کش های پاور باند و کیسه بوکس دارند ،تی آر ایکس هم از زمره ی ابزار های کراس فیت قرار دارد با این تفاوت که نقش کمرنگ تری دارد ولی به معنای کم رنگی تی آر ایکس نیست.

در یکی از مقالات قبل که راجب ورزش کراس فیت بود توضیح دادیم که تی آر ایکس خود یک ورزش لا منتهاست و ابزاریست که خود به تنهایی کار آمدی فوق والعاده ای دارد منتها در کراس فیت بخاطر تنوع فراوان محصولات کمی نقش کم رنگ تری دارد هرچند که تی آر ایکس پر کننده ی خیلی از حفره ها و منافذی است که برای کراس فیت پر میکند .

با توجه به این که تی آر ایکس چنان گستردگی دارد که خود احتیاج به مقاله دیگر دارد میتوانید در مقاله ی تی آر ایکس ما آن را مطالعه کنید همچنین اگر خواستید راجب محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید میتوانید در محصولات تی آر ایکس آن را مشاهده کنید .

۱۴_کتل بل :چقدر صحبت راجب کتل بل جذاب است!

کتل بل محصولی است که شباهت بسیار زیادی به قوری دارد برای همین هم این نام را برای آن گزاشتند تاریخ شناسان ورزشی اظهار دارند کتل بل ریشه ی روسی دارد و قدمت آن به قرن هم شاید برسد البته قابل باور است .

کتل بل

کتل بل آناتومی فوق العاده هوشمند و جذابی دارد به حدی که بعد از گذشت این همه سال کوچک ترین تغییری در شکل سنتی آن ایجاد نشده است و مهندسان اصلا نخواستند کوچک ترین تغییری در زیبایی این ابزار بوحود بیاورند. .

کتل بل امروز به جز اینکه در سایر ورزش ها نقش دارد جزو ابزار های کراس فیت هم هست و بصورت خلاصه اگر به آن اشاره کنیم در کراس فیت چند حرکت بنیادی برای تقویت سرشانه ،سینه ،پا ها دارد و البته نمادی جذاب و دوست داشتنی برای کراس فیت .

۱۵_ بتل روپ : بتل روپ یک وسیله ی ساده ی ورزشی است که باز هم مهندسان به خاطر داشتن طراحی موثر این ابزار تغیر آنچنان مشهودی در آن ایجاد نکردند و سادگی را معیاری بر زیبایی دانستند .

بتل روپ

بتل روپ در حالت کلاسیک خود از یک طناب قطور تشکیل شده است که با از وسط به دو قسمت کردن آن و متصل کردن آن به جایی به تمرینات تلفیقی (قدرتی و هوازی میپردازند)

ورزشکار دو طناب را در دستان خود میگیرد و با تواتر بالا و پایین کردن آن حسابی به عضلات خود مجال رشد و قوی تر شدن میدهد بتل روپ جز ابزار های کراس فیت است که شمایل سنتی آن هنوز احساس میشود و در ابتدای رونق کراس فیت ،بتل روپ نقش پر رنگ این خانواده بود مخصوصا در مبحث گرم کردن و تقویت سرشانه هرچند که محصولات جدید تری هم وجود دارند که این کار را انجام دهند ولی از کارایی بتل روپ در باشگاه کسری ایجاد نشده است.

۱۶_ بسوبال:بسوبال در اصل یک ابزار میان رشته ای است که در کراس فیت هم نفوذ کرده قبل از اینکه بسوبال جزو ابزار های کراس فیت باشد در مراکز توانبخشی و کار درمانی مورد استفاده بود همچنین بعده ها به مکمل خوبی برای کار با تی آر ایکس هم بدل شد و در نهایت جای خود را هم در کراس فیت باز نمود .

بسوبال از یک توپ نیم کره ساخته شده است که قسمت کروی شکل آن از پلاستیک ژله ای و قابل ارتجاع ساخته شده است و زمانی که ورزشکار بر نقطه ی هدف می ایستد با فرو رفتن پای اون در قسمت پلاستیکی تمرین آغاز میشود و با انجام کار های گوناگون فاکتور تعادل تقویت میشود همچنین گاهی اوقات باشگاه داران و ورزشکاران کوشن بال را جایگزین بسو بال قرار میدهند و این جایگزینی آنچنان پر اهمیت نیست زیرا کوشن بال تا حد بسیار زیادی با بسو بال همپوشانی دارد و میتواند تا حد زیادی (نه بصورت صد در صد کامل) کارایی بسوبال را فقط در قسمت تمرینات تعادلی القا نماید .

۱۶_فوم رولر: قطعا در تمرینات سنگین کراس فیت فوم رولر را دیده اید یک استوانه ی خار دار که از جنس پلاستیک و فوم است به راستی تا سالیان متوالی که فوم رولر وارد ورزشمان شده بود استفاده از آن تا حد خیلی زیادی مجهول بود منتها امروز واقعا نقش آن در باشگاه های ما کاملا قابل درک است و مفاد آن به خوبی برایمان روشن شده است .

بعد از یک تمرین خوشایند کراس فیت قطعا یک ماساژ دلپذیر قابل درک است بنابراین فوم رولر وارد عمل میشود و خستگی شما را تسهیل مینماید .

ناگفته نماند فوم رولر در قسمت گرم کردن هم اثر بسزایی دارد و بار ها مشاهده شده که این محصول از ابزار های مورد علاقه ی ورزشکاران به حساب می آید پس تعجبی ندارد که جزو ابزار های کراس فیت نیز میباشد .

۱۷_نردبان چابکی : کراس فیت ورزشی است که بر تمامی جوانب آمادگی جسمانی تمرکز دارد و شما از هر فاکتوری که نام ببرید در این ورزش دخیل است تا بتوانید در هر شرایطی در زندگی روزمره از واکنش مناسب برخوردار شوید .

نردبان چابکی پر کننده ی قسمت چابکی این ورزش است .

چابکی یعنی توانایی جا به جایی حداکثری بدن از نقطه ای به نقطه ی دیگر و واقعا وسیله ای کارآمد تر از نردبان چابکی وجود ندارد که تا این اندازه همپوشانی جامع و عمومی در تمرینات داشته باشد .

اگر بخواهیم توضیح مختصری راجع به نردبان چابکی بدهیم بایستی بگوییم وسیله ای است که از شبکه های متوالی تشکیل شده است و ورزشکار با انجام تمرینات گوناگون هماهنگی عصب و عضله را تقویت مینماید و در نهایت ما نسبت به انجام حرکات تیز تر میشویم و مربیان ورزشی خوب میدانند که یک انسان و ورزشکار تیز و زرنگ چقدر ارزشمند است زیرا هماهنگی عصب عضله فقط مختص به سلامتی نیست بلکه اثر گزار بر همه ی جوانب یادگیری انسان است .

طناب کراس فیت

۱۸_طناب کراس فیت :این محصول به شکلی مهر کراس فیت است زیرا شکل خاص آن برای اولین بار در این ورزش اختراع شد و در این ورزش هم مورد استفاده قرار گرفت این طناب از ابزار های کراس فیت محسوب میشود و کاملا ساختار متفاوتی با طناب های معمولی دارد طناب کراس فیت دارای یک بلبرینگ در قسمت حلقوی شکل چرخاننده دارد که فوق العاده عمل چرخش طناب را برای کراسفیتر آسان مینماید و ورزشکار ما قادر خواهد بود تا با سرعت بسیار بالا تری از مهارت طناب زنی خود بهره گیرد .

۱۹_لاستیک:بله یک لاستیک غول آسا از ابزار های کراس فیت محسوب میشود این شاید در ظاهر کمی عجیب باشد ولی در باطن واقعا تعجبی ندارد ورزشی که میخواهد فوق العاده همه گیر،کارا و اثر گزار باشد بایستی از همه طیف از محصولات استفاده کند لاستیک هم برای کراس فیت نشان دهنده ی آن قسمت خشن و سنتی آن هست که از دیر باز برای افزایش قدرت انفجاری پایین تنه و بالا تنه مورد استفاده قرار میگرفت بر خلاف تفکر عمومی لاستیک برای کراس فیت فوق العاده محبوب و کاراست و تجربه نشان داده که ورزشکاران از ورزش کردن با لاستیک های کراس فیت واقعا خوششان می آید و از تمرین کردن با آن لذت میبرند .

لاستیک کراس فیت

البته این نکته خیلی جالبه که کمپانی هایی لاستیک های کراس فیت را به شکلی کاملا مدرن و قشنگ تولید کرده اند که  در یک محل ثابت، ایستا است و لاستیک به این طرف و آن طرف باشگاه در حرکت نیست و در موقعیت ثابت در تناوب و حرکت است .

۲۰_پتک کراس فیت:شکل دیگر استفاده از لاستیک های کراس فیت کوباندن پتک بر روی لاستیک است این خیلی جالب است زیرا اگر این حرکت درست اجرا شود کاملا سازگار با آناتومی و سیستم سرشانه ها است و آن کوبش ضرری برای سیستم عضلانی و اسکلتی یک انسان سالم ندارد و از ابزار های کراس فیت محسوب میشود .

پتک های کراس فیت هیچ کاربرد دیگری جز کوبیده شدن بر لاستیک ندارند ولی از وزن های مختلفی برخوردارند تا هر ورزشکاری در هر لول بتواند از آن بهره مند شود.

پگ برد:اگر بخواهیم سنگین ترین تمرین کراس فیت برای عضلات کمربند شانه ای را انتخاب کنیم تمرین با پگ برد شاید از گزینه های مرتفع باشد زیرا این دستگاه تا حد بسیاری شبیه ساز تمرینات صخره نوردی است و فوق العاده چالش بر انگیز ،جذاب و مهیج است و در باشگاه ها جزو ابزار های کراس فیت است .

پگ برد

۲۱_پگ برد متشکل شده از یک تخته ی چوبین است که سوراخ هایی با عمق مشخص بر روی آن پدید آمده است و ورزشکار با استوانه های چوبی که برای این دستگاه تعبیه شده است سعی میکند تا از آن بالا رود و در نهایت آن را فتح نماید .

۲۲_کیسه بلغاری :کیسه بلغاری از آن دسته از ابزار های کراس فیت است که برای تمرینات خیلی ضروری نیست ولی اگر باشد بهتر است و انتخاب بین خرید و تلفیق مدیسن بال ،وال بال ،سند بگ و کیسه بلغاری کاملا بر حیطه ی انتخاب مربی و مدیر باشگاه بر اساس نیاز و مدیریت مالی صورت میگیرد زیرا از بعضی جوانب محصولات گفته شده در تمرینات جایگزین هایی برای هم حساب میشوند .

کیسه ی بلغاری در واقع وزنه ای کمانه ای شکل است که دارای دو دسته است و کار برد های فراوانی چه در حرکات دورانی تا تقویت مختلف اعضای بدن دارد .

سند بگ:کیفی که چندین جای گرفتن یا به اصطلاح دسته دارد و در وزن های مختلفی موجود است و فقط برای تقویت توان قدرتی بکار گرفته میشود سند بگ دامنه ی تمرینات فوق العاده وسیعی دارد و مربی میتواند با توجه به نیاز شاگرد تمرینات نامحدودی را برای آن خلق کند سند بگ جزو ابزار های کراس فیت به حساب می آید .

در این مقاله ما سعی کردیم تا ابزار ها و وسایلی را که در این ورزش کاربرد دارد به خوبی معرفی کنیم تا دوست داران این ورزش به خوبی و روشنی از کوچه پس کوچه های این رشته آگاه شوند و اگر قصد انتخابی دارند براحتی انتخاب کنند در کنار همه ی متن های این وب سایت کارشناسان ما آماده به خدمت شما هستند تا با درایت و دوستی در انتخاب های شما مشاوره و آگاهی دهند و شما براحتی و در هر زمان میتوانید برای راهنمایی بیشتر ،شفاف سازی بیشتر و حتی خریدی مطمئن تر با ما تماس برقرار نمایید و ما بتوانیم از کمک بهتر به شما دوست دار گرامی کراس فیت بهره مند شویم با آرزوی توفیق و سلامتی وب سایت داینامیک فیت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *