مقالات ورزشی

سازه ی کراس فیت

سازه ی کراس فیت

سازه کراس فیت چیست؟

سازه کراس فیت

در این مقاله میخواهیم همه چیز را راجب سازه ی کراس فیت شفاف و روشن توضیح دهیم.

هر چقدر در کشور ما ورزش توسعه پیدا میکند بدیهی است که بایستی ابزار ها و لوازم و خدمات ما نیز توسعه پیدا کند .
توسعه پیدا کردن ابزار ها و لوازم بایستی در دو جنبه ی مهم و ضرورری مورد مطالعه قرار گیرد. ساده ترین ابعاد مورد مطالعه قرار دادن یک محصول یا ابزار ؛ شامل موارد بهینه بودن(از لحاظ مادی و زمانی) و خدمات(کارایی) است.

تا مشخص شود که آیا محصول خریداری شده بسته به هزینه ای که برای آن پرداخت کردیم برای ما منفعت دارد یا خیر.
در مورد سازه های کراسفیت میتوان گفت عصر ورزشی هر چقدر که جلو تر میرود ما بیشتر مشوق آن میشویم که محصولی وجود داشته باشد که با کمترین هزینه تمامی نیاز های باشگاه ما را براورده کند و حتی تمرینات در خانه را!
پس بهتر است در وهله ی اول نگاهی بیاندازیم تا مشخص شود که سازه ی کراسفیت چیست و سپس راجب منافع آن بایکدیگر به بحث بپردازیم البته قبل از آن بهتر است کراس فیت را هم خوب بشناسید همچنین سایر ابزار های کراس فیت تا درک بهتر و روشنی راجب این مقاله در ذهنمان باشد.
در طبیعت هر چیزی واحد شمارشی دارد مثل اعداد که به ترتیب ۱_۲_۳_۴ و … نوشته می شوند در حروف هم همین طور الف_ب_پ_ت و….
در کراسفیت ما واحد شمارش را دهانه نام گزاری میکنیم و واحد سفارش یا خرید میزان سازه هم با تعداد دهانه ها بیان میگردد.
دهانه به میزان فضایی گفته میشود که در سازه ی کراس فیت میتوان یک هالتر را روی آن قرار داد یعنی حد فاصل اون قسمتی را که گیره ها میله ی هالتر را نگه میدارند را دهانه میگوییم .

مدلی از سازه های تک دهنه را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

با این اوصاف خیلی راحت تر میتوانیم مقدار نیاز خود را تشخیص دهیم .
با هر دهانه میتوان بین دو نفر تا سه نفر را از لحاظ تمرین کردن ساپورت کرد هرچند که دهانه ها نیز سایر آپشن های متنوعی نیز هستند نظیر:

مدیسن تارگت:محلی دایره ای شکل که محل هدف گیری و پرتاب توپ مدیسن بال و یا وال بال به آن است.

مدیسن تارگت برای قوی کردن توان انفجاری در بالا تنه و پایین تنه مورد استفاده قرار میگرد برای همین جزو وسایل اصلی کراس فیت حساب میشود.

هالتر کراس فیت

لند ماین: محل قرار گیری هالتر از یک سر ؛ یعنی هالتر از یک سمت درون آن قرار میگیرد و سپس میتوان به دنیایی از حرکات گوناگون وارد شد.

توضیح واضح تری که میتوان راجب لند ماین گفت اینست که آستین هالتر ؛ داخل یک لوله قرار میگیرد و درون آن قفل میگردد و حول در محور عمودی و افقی میتوان به تمرینات گوناگون پرداخت .

تمرینات عمودی مثل تقویت عضلات زیر بغل (یعنی خود حرکت زیر بغل تک خم) همچنین تقویت عضلات سرشانه (پرس سر شانه تک دست)

تمرینات افقی مثل تقویت عضلات شکم.

لند ماین

پارالل: دو میله ی بیرون آمده از سازه که همانند پارالل عمل ویند و میتوان حرکات قدرتی مربوط به سینه ،پشت بازو و سرشانه را انجام داد.

جای بتل روپ: محلی تعبیه شده جهت قرار دادن طناب بتل روپ درون آن .

نردبان معکوس:نردبانی شیب دار که از ارتفاع پایین به سمت بالا میرود. سازه کراس فیت دیواری

مانکی بار :قرار گرفتن میله هابی متوالی شخص میتواند با دستانش یک به یک آن هارا به پیمایید.

درتی بار: درتی بار هم قسمتی از اجزای سازه های کراس فیت است که از سه میله جهت بار فیکس رفتن تشکیل شده است که حالت مثلث شکل دارد.

سازه های کراس فیت اشکال مختلفی دارند و میتوان آن ها را به شکل آزاد و یا بصورت دیواری بنا کرد که بسته به میزان فضا،کارایی و هزینه بایستی انتخاب کرد در عکس قبل سازه ای مثال زده شده که هم دارای مانکی بار می باشد و هم نردبان معکوس با کلیک بر عکس میتوانید توضیحات کامل تری را درآن جا بخوانید.
تا این جای مقاله سعی کردیم از ساده ترین زبان نگارش برای معرفی تمام و کمال اجزای یک سازه کراس فیت برای شما بنویسیم ولی به خاطر نو پایی این ورزش ؛ تفهیم تمام اصطلاحات نیاز به گذر زمان هم دارد از این رو شما میتوانید در هر زمان با ما تماس بگیرید تا رایگان جهت شناخت بیشتر این محصول مشاوره شوید.
گروه ورزشی داینامیک فیت پیشرو در تولید بروز ترین سازه های دنیا فعالیت میکند و خیلی راحت میتوانید در هر شهری که قرار دارید سفارش خود را ثبت نمایید یا تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را در پی بهترین تصمیم راهنمایی کنند.
ناگفته نماند داینامیک فیت تمامی طرح های سازه ی کراس فیت را توسط متخصصین تربیت بدنی و ارگونومی طراحی میکند واز با کیفیت ترین متریال در محصولات خود استفاده میکند برای شناخت بیشتر درباره ی ساختار سازه ها به زبان لاتین میتوانید به سایت روگ سر بزنید با آرزوی سلامتی و تندرستی برای یک و یک شما دوست داران و توسعه دهندگان ورزش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *