حرکات کراس فیت :

در قسمت بالا تمامی حرکات کراس فیت برای شما به نمایش گزاشته شده است .

امید واریم از تماشای آن ها لذت برده باشید و اگر از آن ها خوشتان آمد با دوستان خود به اشتراک بگزارید .

برای استفاده از آن ها فقط کافی است بر روی عکس تمرین مورد نظر کلیک نمایید تا فیلم آموزشی آن برایتان باز شود و از تماشای آن لذت ببرید .

مخاطبان عزیز ؛ حرکات کراس فیت به گونه ای هستند ک قابلیت اجرا در باشگاه و منزل را دارند و برای اجرای آن ها عمدتا به ابزار های خیلی پیچیده نیاز ندارید و میتوانید با ابتدایی ترین لوازم تمرینات خود را آغاز نمایید .

به خاطر داشته باشید که حرکات کراس فیت عمدتا تحت عنوان wod ها انجام میگیرند .

wod در واقع همان برنامه ی تمرینات کراس فیت است .

میتوانید با نگاه کردن به برگه ی تمرینات کراس فیت wod مورد نظر خودتان را انتخاب کرده و در این صفحه حرکاتش را بیابید .

این حرکات را شما میتوانید هم در خانه و هم در باشگاه انجام دهید و هر لوازمی را هم که لازم داشته باشید از فروشگاه ما تهیه کنید .

مهم ترین مسئله راجب ورزش کراس فیت اینست که تمام حرکات آن بر اساس اصولی ساخته شده اند که ورزشکار را از هرگونه آسیی مصمون نگه دارد .

و تمام حرکات این ورزش با ساختار بدن اسان ها سازگار هستند ؛ زیرا هرکدام از حرکات این ورزش سالها طول کشیده است تا به چنین تکاملی برسد .

حرکات کراس فیت اشکال متفاوتی دارند :

بعضی از آن ها در غالب حرکات بدنسازی و وزنه برداری است مانند لیفت ها و پرس ها .

بعضی از آن ها بصورت انفجاری هستند مانند پرش روی جامپ باکس و پرتاب مدیسن بال و وال بال .

بعضی از آنها در غالب حرکات ژیمناستیک هستند مانند حرکات روی دار حلقه و بالانس رو دست ها .

در نهایت حرکات کراس فیت حاصل یک مشتق شدن کامل و اصولی از سمت کارشناسان و خبرگان دنیای ورزش است که با نهایت وسواس کنار هم چیده شده اند تا مخاطب از هر آسیب احتمالی نیز مصمون باشد .

همچنین نهایت بهره را بتواند از اجرای حرکات کراس فیت بگیرد .

راهنمای استفاده از حرکات کراس فیت :

اگر شما به ورزش کراس فیت علاقه دارید حتما میدانید که حرکات کراس فیت بر چند اصل سوار هستند .

  • اصل سازگاری با بدن انسان : این ورزش کمتر از چند دهه قدمت دارد ؛ ولی رشدی را به اندازه ی یک ورزش با چد قرن سابقه دارد علت این محبوبیت از نظر شما چه میتواند باشد ؟

یکی از علت های این محبوبیت اینست که حرکات ورزش کراس فیت بدقت بررسی شده اند تا از مخاطبان خود در برابر آسیب های ورزشی حفاظت کند پس تا جای ممکن از حرکات با ریشه و اصولی حتی در سطح قهرمانی استفاده کرده اند .

حرکات ورزش کراس فیت ریشه هایی در ورزش های ژیمناستیک ؛ وزنه برداری و دومیدانی دارند که هرکدام از آن ها بیش از هزاران سال است که در حال انجام شدن هستند .

پس خیالمان میتواند از این راحت باشد که حرکات همه تکامل یافته و سازگار با بدن ما هستند .

  • اصل کاربرد : گلسمن اعتقاد داشت حرکات این ورزش همگی باید قابل استفاده در خارج از مکان باشگاه هم باشند .

به تفسیر دقیق تر اینطور بیان میشود ما حرکاتی را باید انجام دهیم که تمرین با کیفیت تر زندگی کردنمان در خارج از باشگاه باشد .

یعنی یک ساعت را در باشگاه حرکات کراس فیت را انجام میدهیم تا ۲۳ ساعت را در خارج از باشگاه از کیفیت بالا تری برای زندگی داشته باشیم .

  • اصل گسترش : ورزش کراس فیتی که ۲۰ سال پیش انجام میشد با چیزی که امروز انجام میشود از زمین تا آسمان تفاوت دارد البته نه در بنیاد و اصول بلکه در تجهیزات و ابزار ها .

این ورزش همیشه در حال بروز رسانی بهتر لوازمش میباشد و هرگاه احساس کند ابزاری قابلیت اغنای اصول و حرکات کراس فیت را دارد و مربیان این ورزش بر سر آن اتفاق نظر پیدا کنند آن وسیله بزودی در حرکاتش نیز پدید خواهند آمد .

اکنون با توجه به شناخت این اصول و درک کلی که از این ورزش را پیدا کرده اید ؛ میدانید که دلیل انتخاب خیلی از افراد برای انجام ورزش کراس فیت قطعا آسانی آن است .

ورزش کراس فیت واقعا ورزش آسانی است و براحتی میتوان آن را در هر کجا انجام داد .

توسیعه ی ما اینست که به صفحه ی تمرینات کراس فیت بروید و یک wod را انتخاب کنید سپس به این صفحه بیایید و نحوه ی صحیح انجام آن حرکت را اینجا پیدا کنید .

پس از اطمینان یافتن از انجام صحیح حرکت wod خود را آغاز نمایید و سطح خود را بسنجید و پیوسته در جهت بهبود رکورد wod های خود گام بردارید .

انجام حرکات کراس فیت در خانه :

بسیاری از افراد قصد دارند تا با انجام حرکات ورزشی در خانه از باشگاه رفتن بی نیاز شوند .

اگر یک ورزش در دنیا باشد که همه ی فاکتور ها را تقویت کند و قابل انجام در خانه باشد بی شک آن ورزش کراس فیت است .

حرکاتی که در بالا مشاهده میکنید عمدتا از حرکاتی هستند که میتوانید در خانه انجام دهید و از ورزش خود لذت ببرید .

مقداری از حرکات هم هستند که با فراهم کردن چد ابزار جزئی قادر خواهید بود آن ها را هم در خانه انجام دهید .

چند ورزش هم هست که نمیتوان آن ها را بجز باشگاه و بدون لوازم کراس فیت مدرن انجام داد .

اگر میخواهید حرکات کراس فیت را در خانه انجام دهید قطعا سعی کنید از wod های سبک مثل wod murph که در برگه ی تمرینات کراس فیت هست شروع کنید و رکورد های خود را مورد سنجش قرار دهید .

دسته بندی حرکت های کراس فیت  :

حرکت های ورزش کراس فیت در چند دسته بندی مجزا برای شما گرد آوری شده اند که اگر در بالای صفحه نگاه کنید دسته بندی آن ها را خواهید دید .

ما برای راحتی شما مخاطبان عزیز و ارزشمند با تفکیک اصولی آن انتخاب شما را برای انجام حرکات کراس فیت آسان گرداندیم .

در دسته بندی مخصوص حرکات میتوانید حرکات مخصوص سازه کراس فیت و حرکات مخصوص پایین تنه ؛ لوازم و یا در خانه را مشاهده نمایید .

اگر حرکتی را یافتید که در قسمت بالا نبود میتوانید در قسمت پایین همین صفحه آن حرکت کراس فیت را در قسمت نظرات بنویسید تا آن حرکت هم برای شما به اشتراک بگزاریم .

بکار بستن نکات ایمنی برای انجام حرکات کراس فیت :

بعضی از حرکت های این ورزش بی رو در بایستی خطر ناک هستند و اگر مبتدی هستید بهتر است از آن ها صرف نظر کنید .

و یا حداقل با اطلاع دادن به مربی خود آن هار انجام دهید و از او بخواهید تا مراقبتان باشد .

اگر میخواهید ایمنی شما در حرکات حفظ شود قطعا عمل گرم کردن را به خوبی انجام دهید و هم حرکات کششی را خوب انجام دهید و هم فعالیت هوازی را .

اطمینان حاصل کنید که بدن شما در آمادگی قرار دارد و شدت تمرین خود را آهسته و پیوسته افزایش دهید .

همچنین از وسایل کمک تمرینی مانند کمربند ها و دستکش ها برای انجام لیفت ها غافل نشوید .

چر که بعضی از حرکات کراس فیت دشوار هستند و باید مراقب خود باشید .

مهم ترین نکته راجب انجام حرکت های ورزش کراس فیت :

ما در داینامیک فیت سعی کردیم کامل ترین پکیج آموزشی رو برای حرکت های ورزش کراس فیت برای شما مهیا کنیم .

ما هرچه بیشتر سعی میکنیم هر روز فیلم های جدید تر را برایتان نشر کنیمو  نکات بروز تر را با شما در میان بگزاریم .

در نهایت حرکت های ورزش کراس فیت از کامل ترین و پایه ترین حرکت های دنیای ورزش هستند و بیشترین اثر را برای مخاطبان دارند .

منبع