سبک زندگی

روش ترک سیگار

شاید برای شما هم پیش آمده باشد قصد ترک کردن سیگار راداریم ؛ خیلی دوست داریم به کناری بیاندازیمش و تا ابد دیگر بهش نیازی نداشته باشیم . ولی قسمتی از گوشت و خونمان ترس این را دارد نکند دوباره هوس و میل آن به سراغم بیاید و من غمگین تر و شکست خورده تر از قبل دست به سیگارم بزنم و یکی روشن . آه که چه حس بدی است این که بخواهیم و نتوانیم . واقعیت این است که حرف زدن درباره ی روش ترک سیگار در جامعه ی ما دیگر تبدیل به تابو شده است .

 

هر کجا که راجب آن صحبت میکنیم ؛ همه روی از ما بر میگردانند و اصلا باوری به آن ندارند . اما اشخاصی هستند که این لا به لا ها بدجوری دلشان برای خود قبل از سیگاری شدنشان تنگ شده است . خوهش میکنم راجب این مقاله فکر کنید و سر سری از آن عبور نکنید . چرا که در همین جمله ها حقیقتی نهفته است که روش ترک سیگار را برایمان روشن میکند و به صورت واقعی شما را به خواسته ی تان میرساند . راسیتش قبل از اینکه این مقاله را برای شما عزیزان بنویسیم ؛ تمام سایت های داخلی و خارجی را چک کردیم با هر شخصی که میشناختیم که قبلا سیگار را ترک کرده بود صحبت کردیم تا راه ترک سیگار را پیدا کنیم . خلاصه پس از کنکاش های فراوان و کنجکاوی سوزانمان در این زمینه به منبعی مشهور در کشور انگلیس دست پیدا کردیم . این منبع شخصی بود به اسم : جناب آقای آلن کار که اکنون فوت کرده است ولی نوشته هایش راجب ترک سیگار همچنان باقیست .

 

آلن کار : آلن کار تنها شخصی است که در طول تاریخ روش ترک سیگار را به صورت قطعی به معرض نمایش گزاشت و کلینیک ترک سیگار او به بیش از ۷۰ کشور در سراسر دنیا پراکنده شد است و هم ااکنون نیز فعال میباشد . آلن کار قطعی ترین راه ترک سیگار را به مردم جهان معرفی کرد و خیلی زود در تیتر اول روزنامه ها قرار گرفت . کتاب اول او ( ترک سیگار به روش راه آسان ) پر فروش ترین کتاب سال شد . و در تمام نتایج روش ترک سیگار او نتیجه ی بالغ بر ۹۵ % داشت . این نتیجه برای تمام سیگاری های دنیا عین یک خواب اثر بخش و سحر آمیز بود . زیرا در راه ترک سیگار او هرگز حرفی از صحبت های کلیشه ای و حتی قدرت اراده نیز نبود .

 

روش ترک سیگار روش ترک سیگار او اینگونه بود که در مقابل مخاطب خود مینشست و شروع به صحبت کردن میکرد و پس از گزرانیدن چند جلسه  ؛ مخاطب در حضور او آخرین سیگار خود را روشن میکرد و پس از اتمام سیگارش برای همیشه سیگار را ترک میکرد . البته این کتاب به فارسی نیز ترجمه شده است و در اپلیکشن کتاب راه موجود است منتها به خاطر سختی هایی که خواندن ۳۰۰ صفحه کتاب دارد فروش نسخه ی صوتی آن واقعا بصرفه تر و کاربردی تر است و حتی میشود آن را یک روزه نیز تمام کرد . عملی که در کتاب عادی بیش از چند هفته زمان میبرد در نسخه ی صوتی در چند ساعت ممکن است و هیچ افتی در کیفیت آن نیست . این جمله را کسانی میگویند که از نسخه ی صوتی کتاب نتیجه ی قطعی گرفته اند . البته در نسخه ی صوتی هرگز کوچک ترین کلمه ای از آن کاسته شده و عینا تمام محتوی اصیل آن با گویندگی خوب پویا معینی در جریان است .

 

نسخه ی صوتی این کتاب روش ترک سیگار را را گام به گام به شما می آموزد و تا اخرین لحظه که سیگار خود را خاموش میکنید در کنار شماست و برایتان آهنگ شیرین و دل نواز مینوازد . البته هم اکنون این کتاب در فروشگاه ما موجود است و میتوانید با پرداخت مبلغی معادل فقط چند پاکت سیگار مابقی عمرتان را بدون سیگار سپری کنید . خرید کتاب . راه ترک سیگار : ما در اینجا گام گام تمام توضیحاتی که قبل از خرید کتاب لازم باشد را به شما میدهیم که چشمتان هنگام خریدن این کتاب باز باشد و به تمام جزئیات آن میپردازیم تا بدانید که چه میخواهید بشنوید . البته این را بگوییم که ما قصد نداریم اینجا فقط تبلیغ این کتاب را بکنیم . خواهش میکنم این را متوجه باشید که تایپ و پردازش ۳۰۰ صفحه کتاب در فضای وب علاوه بر غیر قانونی بودن کاملا حرام نیز میباشد زیرا به حرمت نوسندگی شخص لطمه وارد خواهد شد . روش ترک سیگار آلن کار این طور است که چند پیش فرض برای شما مطرح میکند که شاید از نظر شما جالب باشد . او میگوید سیگار برای ما دو نوع اعتیاد به همراه دارد :

  • اعتیاد جسمانی .
  • اعتیاد روانی .

و او اظهار میکند که ۹۰% ترک سیگار روانی است و ۱۰ % آن فیزیکی . البته طبیعت ما انسان ها اینطور است که تا مطلبی مطرح میشود سریعا میخواهیم بگوییم میدانیم و اثبات کنیم که جواب نمیدهد . ولی کتاب آلن کار از این اعتیاد ها چیزی میگوید و یاد میدهد ؛ که کاملا با چیزی که تا کنون میدانستیم تفاوت دارد و وقتی در کتاب شرح میدهد انگار که پرده های مخوفی در کنار ذهن شما از کنار میروند . او میگوید منظور از اعتیاد روانی نوعی ترس ناشناخته است که باعث میشود ما استرس نبود سیگار را بگیریم و در آینده به حال کسانی که سیگار میکشند حسرت بخوریم .

اساسا نیکوتین ضعیف ترین ماده ی اعتیاد آور جهان است و درد فیزیکی آن به قدری ناچیز است که ما نمیدانیم کی آغاز و کی پایان می یابد فقط حس میکنیم که هست و نیازش وجود دارد . نیکوتین به قدری ضعیف است که ظرف سه روز بدن خودش را از آن پاک میکند و از آن خالی میشود و حتی نیازش به نیکوتین دیگر در او پدیدار نمیشود . علت برگشت ما به سیگار فقط علت های روانی دارد که باعث میشود ما نتوانیم با اراده سیگار را ترک کنیم . چرا که اگر ضمیر ناخودآگاه مان چیزی را خوب تلقی کند هرگز ضمیر خودآگاه بر آن پیروز نخواهد شد .

ما در کتاب روش ترک سیگار با عقاید و ضمیر ناخودآگاه شما کار داریم . قرار است تمام باور های غلط را یک به یک بررسی کنیم و صحت سقم آن ها را زیر زره بین ببریم . آن گاه است که با خنده های خود از دست این غول وحشتناک نجات پیدا خواهید کرد . و این راه ترک سیگار قطعی ترین راه است .

 

راه های متداول:  در راه های متداول از شما میخواهند تا لیستی از مفاد ترک و انگیزه بخش بنویسید و لیستی هم از دلایل و مضرات . آلن بار ها در کتاب تاکیید میکند که این روش ها خیلی به ندرت کار سازند و شخص پس از مدتی بیخیال همه ی مفاد میشود و اولین نخ سیگار خود را روشن میکند . روش دیگری هست تحت عنوان کاهش تدریجی : از قدیم الایام این نظریه مطرح بود که اگر روزی یک نخ از سیگارت کم کنی سر انجام به روزی یک نخ خواهی رسید و در نهایت با قطع همان یک نخ میتوانی سیگار را ترک کنی . این روش نیز از روش های ناکار آمد در ترک سیگار است چراکه با شرح دلایل منطقی میتوان اظهار کرد که سیگار هر روز از دیروز عزیز تر میشود . خب ما نمخواهیم روش ترک سیگار کسی را زیر سوال ببریم این ها نتایجی هستند که تاریخ به ما گفته است که نا کارآمد هستند.

 

روش دیگری هست که شخص با استفاده از بر چسب نیکوتین یا آدامس یا هرگونه ماده ی حاوی نیکوتین اقدام به ترک سیگار میکند . و مکانیظم راه ترک سیگار را اینطور بیان میکنند که وقتی بدن سیگار را نکشد ؛ نمیخواهد . این نیز از زمره روش های نا کار آمد است و به محض عدم استفاده از مواد حاوی نیکوتین میل و عطش سیگار برگشته و خیلی شدید تر از قبل بروز میکند . روش های دیگری هم هستند مثل استفاده از مواد جایگزین مثل قلیون ؛ پیپ و ویپ ها.

این روش ها واقعا مشکل را دو چندان میکنند زیرا دود قلیون خیلی حتی بد از سیگار است و ما با جملاتی نظیر این : قلیون همیشه در دسترس نیست ؛ یا نیکوتین ندارد و اعتیاد ایجاد نمیکند خودمان را گول میزنیم . پیپ هم همینطور آن هم به نوبه ی خود حاوی نیکوتین است و فرقی با سیگار ندارد ؛ فقط زمان بیشتری طول میشکد تا کشیدن آن را یاد بگیریم و بعد به بی اثر بودن  این روش در ترک سیگار بیافتیم و بعد هم رهایش کنیم و نا امید تر از قبل شویم . ویپ ها که نسل جدیدی از مواد دخانی هستند از حوصله ی این متن خارج است ولی به طور کلی میتوان بیان کرد : اگر حاوی نیکوتین باشد که سیگارمان را ترک نمیدهد و اگر هم فاقد آن باشد نمیتواند جای سیگار را برایمان پر کند .

 

عده ای هستند که به روش های هیپنوتیزمی و از این قبیل موارد اشاره میکنند . این موارد مقداری میتوانند کار ساز باشند چون تاثیر بر ضمیر ناخوداگاه میگزارند ولی باز هم ضمیر ناخوداگاه ما که تشنه ی منطق و دلیل است برای ترک سیگار ؛ از روش ترک سیگار آلن کار قطعا نتیجه بهت و ماندگاری خواهد گرفت . راه دیگر و متداولی نیز وجود دارد که مخاطب در مقابل شما مینشیند و اینقدر شما را نصیحت میکند و انگیزه های تو خالی میدهد . این نیز بی اثر ترین و خسته کننده ترین راه ترک سیگار است . روش های دیگری هم هستند نظیر تعویق اندازی یا بازی با خودکار در هنگام نیاز به نیکوتین که صحت آن ها بررسی نشده است ولی بنظر کار آمد نمی آیند چون درمانی برای بدن تشنه ی نیکوتین ما ندارد . همچنین اخریا مطلبی را در جایی خواندم که میتوان با استفاده از سیگار های مختلف میل به نیکوتین را کاهش داد راجب این مورد نیز در کتاب آلن اندکی پرداخته شده است . و توضیح میدهد که مشکل سیگار ها نیستند بلکه نیکوتین هست که در همه ی سیگار ها موجود است .

 

موارد جالب در کتاب ترک سیگار

  • از جالب ترین موارد این روش ترک سیگار اینست که شما هنگام گوش دادن به آن میتوانید سیگار بکشید !

بله نویسنده ی کتاب هرگز از شما نمی خواهد بدون آمادگی سیگار را کنار بگزارید . چرا که چنین کاری اصلا ممکن نیست . در این راه ترک سیگار میتوانید تا دقایق پایانی کتاب همراه با گوش دادن به آن سیگار بکشید و تمرینات آن را اجرا کنید .

  • یکی از نکات جالب دیگر آن اینست که نتیجه ی غیر قابل باور دارد .

بله اکنون شما را درک میکنم که نتیجه ی آن را باور نخواهید کرد هرکسی که این کتاب را گوش داده همچین عقیده ای در ابتدا داشته ولی زمانی که واقعا سیگار را کنار بگزارید و ماه ها از این قضیه بگزرد و ببنید که دیگر هیچ حوس و میلی به سیگار ندارید شگفت زده خواهید شد ؛ این از اعجاب کتاب ترک سیگار است .

  • نتیجه ی بالغ بر ۹۵ % : وقتی این نتیجه را اعلام میکنیم ؛ ترسی در دلمان ایجاد میشود که اگر ما جزو آن ۵% باشیم چه ؟ ترس شما بجاست ولی حقیقتی در کتاب وجود دارد که آلن کار بیان میکند : زمانی که این روش ترک سیگار را در کشور انگلستان بنا نمود ؛ به مردم ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم نتیجه میداد .

و اگر شخصی نتیجه نمیگرفت میتوانست مبلغ خود را پس بگیرد بنا بر این اشخاصی که قصد اذیت و تمسخر او را داشتند بدین شیوه از او سود جویی میکردند به همین خاطر نتایج با ۹۵ % ثبت گردیده است پس مطمعن باشید برای شما جواب خواهد داد .

  • عدم نیاز به نیروی اراده : این نیز از نکات جالب کتاب راه ترک سیگار است ؛ شما واقعا نیازی به تحمل ؛ زجز شکیدن و یا سختی ندارید .

تنها کاری که شما بایستی بکنید اینست که کتاب را خوب گوش دهید و سخنان آلن را متوجه شوید همین .

  • عدم توضیح راجب مضرات سیگار : این اتفاق برایتان افتاده که شخصی در تلویزیون ؛ رادیو و یا در کنارتان هست و اینقدر راجب مضرات و مرگ میر ناشی از سیگار آمار میدهد که حالتان بد میشود ؟

این واقعا افتضاح است و به جرات میتوان گفت هیچگونه اثری ندارد جز اینکه شخص بعد از پایان یافتن سخنان سیگاری روشن کند . روش ترک سیگار این گونه نیست ! آلن کاری با مضرات سیگار کشیدن ندارد ؛ نمیخواهد با آمار های کشنده حالتان را بگیرد که شاید به خودتان به فکر ترک بیافتید . البته قسمتی از کتاب هست که به خاطر درک شما فقط قسمتی از آمار را برایتان شرح میدهد که برای راه ترک سیگار الزامی است و قصد آزار شما را ندارد .

 

درباره ی کتاب ترک سیگار : این کتاب در سال ۹۸ به صورت صوتی تولید شده است و بخاطر کمک به سلامت مردم عزیز کشورمان هرگز مبلغ بالایی برای آن در نظر نگرفته شده است . این کتاب صوتی در شش فایل تقدیم شما میگردد و پس از پرداخت بطور خودکار دانلود میشود و در حافظه ی گوشیتان ذخیره میشود . هر فایل  در حدود یک ساعت میباشد . و مرزی برای اینکه طبق چه برنامه به آن گوش دهید نیست . میتوانید روزانه یک فایل را گوش دهید و در یک هفته سیگار را ترک نمایید ؛ میتوانید هم در طی دو روز آن را تمام کنید و از سیگار رها شوید . این کتاب ترک سیگار در مجهز ترین استدیو ضبط گردیده و صدای گوینده بسیار خوب در گوش شما مینشیند.

 

در طول محتوای کتاب دائما از موسیقی های زنده استفاده شده و بطور خودکا انگیزه بخشی شما را افزایش  میدهد . فضا های خیلی مناسبی با موسیقی جهت سیگار کشیدن شما مخصوصا در فصل آخر تدارک دیده شده تا با خیال راحت سیگار را ترک کنید . لطفا خیالتان را از این مثائل راحت کنید که اگر هنگام دانلود هجم نتم تمام شد چه اگر به صورت خود کار دانلود نشد چه و هزاران غیره ی دیگر. شما خیالتان را راحت کنید که تیم برنامه نوسی ما همه جوره به مشکلات شما فکر کرده است و تمام راه حل ها را انجام داده تا با خیال راحت راه ترک سیگار را در پیش بگیرید ولی خب در بروز هرگونه مشکلی شماره پشتیبانی سایت در هرکجای وب سایت داینامیک فیت پخش شده است و میتوانید با آ« تماس بگیرید و مشکل خود را رفع نمایید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *