کراس فیت بانوان

کراس فیت بانوان

آیا ورزش کراس فیت ورزشی هست که بانوان از آن بهره ببرند ؟

در این مقاله راهنمایی کاملی برای کراس فیت بانوان داریم و توضیح میدهیم چرا کراس فیت برای خانم ها مفید است ؟

کراس فیت ورزشی است که بشدت بر عملگرا بودن خود تاکیید دارد ؛ شما میتوانید مطمعن باشید هر تمرینی که در این ورزش انجام میدهید بلاخره روزی ثمره اش را میبینید .

اگر به این فکر میکنید در زندگی خود جایی برای این ورزش باز کنید ؛ این مقاله برای شما خوب است .

  • شاید به توسعه ی یکی از دوستان خود به این ورزش کنجکاو شدید .
  • شما شما و همکارتان تصمیم گرفتید ورزشی را در کنار هم آغاز کنید .
  • شاید مطالبی در تلویزیون و شبکه های مجازی دیدید که بنظرتون کراس فیت رو جالب جلوه داد .

برای من اولین بار وقتی بود که به باشگاه بدنسازی رفتم و متوجه شدم که کار با وزنه ها ودستگاه های بدنسازی مناسب روحیه ی من نیست .

علتش هم یکنواختی باشگاه بدنسازی بود .

با عرض شرمندگی اما هرگز نتونستم با آن کنار بیام ؛ شاید علتش این بود که در باشگاه حسابی خسته میشدم و بیشتر از اون حس تنهایی میکردم .

و دوست داشتم سریعا به خانه برگردم .

شرایط همه ی ما به گونه ای نیست که در باشگاه دوستی داشته باشیم که کنار هم بتوانیم تمرین کنیم ؛ شاید تصور ما از باشگاه این باشه که گروهی از آدم ها غریبه .

در حال دویدن روی تردمیل هستند و به موسیقی مورد علاقشون گوش میدهند .

به هر حال خیلی از آدم ها هم هستند روحیه ی سازگاری با ورزش های روتین و یکنواخت دارند .

همه چیز راجب کراس فیت بانوان :

ما چه بخواهیم و نخواهیم موجوداتی اجتماعی هستیم .؛ روابط به ما انسان ها جان میبخشد .و صمیمیت روح ما را جلا میبخشد .

زمانی که ما بطور طبیعی در معرض انسان های دیگر هستیم ارتباط دوستی برقرار میکنیم .

و این چه تاثری بر کراس فیت داره ؟

لوازم کراس فیت و ماهیت این ورزش به گونه ای است که انسان ها در حین ورزش باهم ارتباط برقرار کنند و نا خواسته آن ها را به این سوق میدهد که در کار ها همکاری کنند و فرهنگ گروهی بودن را بیاموزند یکی از علت هایی که کراس فیت را یک ورزش پایدار و موفق میکند همین است .

اگه میخواهید بدانید چرا کراس فیت برای خانم ها عالی است به جلو برویم :

شاید قبل از اینکه این مقاله را بخوانید در سایت های دیگه ای هم راجب کراس فیت بانوان جست جو کردید .

شاید وقتی دیدید که خانم های حرفه ای ورزش کراس فیت چه هیکل هایی پیدا کرده اند کمی از انجام این ورزش منصرف شدید و هزاران شاید دیگر

واقعیت اینست که چهره ی حرفه ای هر ورزشی با چهره ی معمولی آن ورزش زمین تا آسمان تفاوت دارد و البته این ورزش هم مثل تمام ورزش ها مزایا و معایبی هم دارد .

کراس فیت هم از این قائله مستثنی نیست و احتمالا خانم های کراس فیتر حرفه ای برای کسب عناوین قهرمانی لازم دارند تا بدن خوشان را طوری تربیت کنند که از پس سخت ترین فشار ها و تمرین های سخت دوام بیاورد .
و حتی تغزیه ی متفاوتی هم داشته باشند .

ولی کراس فیت برای بانوانی که قصد انجام این ورزش را برای سلامتی و کسب یک اندام خوب دارند کاملا متفاوت است .

کراس فیت بخاطر داشتن تمرینات HIIT عضله سازی و چربی سوزی خیلی زیادی را در بدن شما ایجاد میکند .

و بخاطر اینکه تلفیقی از چدین رشته ی ورزشی است ؛ ورزیدگی در را در ابعاد مختلفی بر بدن شما اعمال میکند .

کراس فیت دارای تمرینات دایره ای شکل است که شما در هر نوبت تمرینات به خصوص آن را با عموما سازه های کراس فیت در باشگاه یا با ابزار کم در خانه انجام میدهید .

و در همین تمرینات است که هم چربی سوزی را خوب انجام میدهید و هم عضله سازی .

در ضمن برخی از تمرینات کراس فیت از ورزش های بدنسازی و وزنه برداری الگو برداری شده است ؛ بنابر این حرکات اسکات را به وفور در این ورزش میبینید و همین تاثیر بسیار زیادی در فرم دادن باسن و شکل دهی به پا ها میشود .

البته سطح مربی ؛ ابزار ها و تلاش شاگرد هم از عوامل موثر در گرفتن نتیجه ی خوب میباشند .

کراس فیت بخاطر سطح کاردیوی مناسبی که دارد اگر بهای زحماتش را بپردازید اندامی جذاب را به شما بازمیگرداند .

کراس فیت به سطح آمادگی جسمانی شما اهمیتی نمیدهد ؛ شما با هر سطحی میتوانید کراس فیت تمرین کنید .

در متن زیر ما به شرح پنج تمرین از تمرینات پایه برای زیبایی اندام در کراس فیت بانوان پرداختیم .

حرک اسکات :

اسکات یکی از حرکت های پایه ای کراس فیت است و برای انجام صحیح این حرکت بهتر است در ابتدای کار ، از حضور مربی بهره ببرید حتی برای آموزش بهتر آن ایرادی ندارد آن را با چوب های ایروبیک ساده انجام دهید تا شکل کلی آن را یاد بگیرید .

به خاطر داشته باشید هرگز با اضافه کردن وزنه های بیشتر از توانتان سلامتی خودتان را در خطر نیاندازید بگزارید اندامتات در تنور کراس فیت با حوصله بپزد و خوشگلی را برای بدنتان به ارمغان بیاورد .

کراس فیت

 

حرکت برپی :

حرکت برپی از جمله از حرکاتی است که در کراس فیت بانوان محبوبیت خاصی دارد ؛ این حرکت معجزه میکند زیرا علارغم فرم دهی بسیار خوبش بر پا ها و باسن ؛ چربی سوزی فوقالعاده ای دارد چون یک حرکت کاملا متحرک است که فشار ملایمی برای عضله سازی هم دارد .

حرکت برپی

حرکت بتل روپ :

بتل روپ یکی ابزار های اصلی کراس فیت بانوان است و تاثیر فوق العاده ای بر شکم و پهلو ها دارد .

بتل روپ ضمن اینکه حرکتی هوازی است و برای لاغری واقعا مناسب است روی عضله سازی نیز اثر گزار است .کراس فیت بانوان

 

 

حرکت سوئینگ کتل بل:

این حرکت برای تقویت عضلات کمربند شانه ای و استایل قامت شما اهمیت بسیاری دارد و جزو حرکات پایه ای کراس فیت میباشد.

محل اثر گزاری این حرکت بر عضلات سرشانه و پشت است و بخاطر ریتم حرکت برای بانوان حرکتی عالی است .

کراس فیت کتل بل

پرش روی جامپ باکس :

پریدن روی جامپ باکس از تمرینات خوبه کراس فیت بانوان است علارغم این که این حرکت ساده است ؛ حتی در مسابقات جهانی هم جزو آیتم ها میباشد ولی و تاثیر بسیاری روی عضلات شکم و قدرت انفجاری دارد .

کراس فیت بانوان

کراس فیت ورزشی است که تقریبا میشود اون رو بدون ابزار و لوازم هم انجام داد .

و حتی شعار کراس فیت این است که ما آماده میشویم تا در مقابل هرچیزی که آماده نیستیم آماده باشیم .

ولی کراس فیت بسته به سطح و لولی که کار میشود ابزار ها و لوازمی هم دارد .

مثل تمام اقلام هایی که در قسمت تمرینات مخصوص کراس فیت بانوان مشاهده کردید .

مثل تی آر ایکس ؛ کتل بل ،جامپ باکس و بتل روپ

این که ما بدونیم از تمرین کراس فیت چه انتظاری داریم خیلی مهمه چون اون وقته که میتونیم تصمیم بگیریم آیا این ورزش برای ما مناسبه یا نه .

کراس فیت ترکیبی از حرکات دایره ای؛ HIIT و تلفیقی از سایر ورزش هاست و اگر با لوازم تکمیل تری مثل رویینگ و یا ایر باک ترکیب بشه میتونه یک ورزش با کالری سوزی عالی باشه پس اگر قصد لاغری دارید به شرط اینکه مربی خوبی هم داشته باشید کراس فیت جوابگوی نیازتون هست .

کراس فیت به علت بر خورداری از اصالت وزنه برداری تمرینات وزنه برداری نیز در آن هست هرچند که تمرینات قدرتی کراس فیت فقط محدود به میله هالتر ها نمیشوند .

اما در کل برای قوی کردن بدن مناسب میباشند و کار عضله سازی را به خوبی انجام میدهد، به همین دلیل کراس فیت بانوان اخیرا رونق فراوانی پیدا کرده است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *