لاغری با تی آر ایکس

لاغری با تی آر ایکس

لاغری با تی آر ایکس آیا امری واقعی یا شدنی است ؟

لاغری با تی آر ایکس ؛ امروز میخواهیم راجب این مطلب با شما صحبت کنیم .

اگر تا آخر این مقاله با ما همراه باشید متوجه میشوید که لاغری با تی آر ایکس نه تنها آسان است بلکه لذت بخش نیز هست !

تی آر ایکس (Total Resistance Exercise)، ورزشی با وزن بدن است ؛ ورزشی که با به کارگیری تنها وزن بدن شما، و بند مخصوص تی آر ایکس (که البته این طناب مخصوص فقط بخاطر داشتن دسته وشکل منحصر به فردش مخصوص است )،باعث تحریک عضلات در حالت تعلیق میشود،و از شما اندامی خوش فرم می سازد .

یکی از سوالاتی که همواره طرفداران این ورزش، در ذهن خود با آن درگیر هستند، این است که آیا ورزش تی آر ایکس می تواند باعث لاغری شود؟ اگر پاسخ مثبت است، چگونه؟ در این مقاله بر آنیم تا به این سوال، پاسخ دهیم. در ادامه راه با ما در وب سایت داینامیک فیت همراه باشید.

لاغری با تی آر ایکس

معرفی ورزش تی آر ایکس:

تی آر ایکس/TRX یکی از ورزش های محبوب این دوره می باشد.

اگرچه که تاریخچه این ورزش به دهه ۱۹۹۰ میلادی باز می گردد، اما به جرأت می توان گفت که هیچ گاه نقشی پر رنگ تر از این دهه در بین ورزشکاران نداشته است.
ورزش تی آر ایکس برای بخشیدن عضلاتی قدرتمند و سوزاندن چربی در بدن، شما را ملزم به استفاده از هیچ وزنه ای نمی کند.

در حقیقت وزن بدن شما، تنها وزنه ای است که برای بدنسازی یا چربی سوزی با ورزش تی آر ایکس/TRX به آن نیاز دارید.

ابزار مورد استفاده در این ورزش، یک بند مخصوص این ورزش می باشد.

مهمترین از عضلات بدن انسان؛ بخش میانی که متشکل از شکم، کمر و قفسه است،میباشد

نقطه اصلی تمرکز ورزش تی آر ایکس نیز بخش میانی است . پس تعجبی ندارد که بشدت بر لاغری و چربی سوزی اثر گزار است .
در ورزش TRX بخاطر حفظ تعادل خودتان ؛ دائما در حال تکان خوردن های کوچک و نامحسوس هستید.

همین تکان ها باعث رخ دادن اتفاقی به اسم از دست دادن کالری میشود و در لاغری شما نقش بسیار پر رنگی دارد .

مکانیزم لاغری با ورزش تی آر ایکس:

ورزش TRXدر لاغر شدن شما بسیار موثر است.

این ورزش بخاطر جنب جوش و تکاپویی که در خود دارد میتواند باعث تحرک و در نتیجه چربی سوزیتان گردد.
همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، تمرکز حرکات تی آر ایکس بر بخش میانی بدن معطوف است.

در حین انجام حرکات TRX، هسته میانی بدن و در نتیجه تمامی عضلات درگیر می شوند. همین درگیری باعث می گردد که چربی اطراف عضله به مرور سوخته و عضله تقویت گردد.

لاغری با تی آر ایکس

۵ فاکتور کلیدی برای لاغری با تی آر ایکس:

ورزش تی آر ایکس/TRX اگر به صورت اصولی و تحت نظر فرد متخصص، صورت گیرد، می تواند با فرم دهی به عضلات و تقویت آن ها، و در عین حال سوزاندن چربی های اضافی، شما را به اندامی ایده ال برساند.
در این میان چند فاکتور وجود دارند؛ که توجه به آن ها می تواند غلبه هرچه سریعتر بر چربی بدن را تسهیل کرده، و در جدال برای زیباتر دیده شدن، پیروزی شما را سرعت ببخشد.

در ادامه مقاله، این ۵ فاکتور کلیدی را توضیح می دهیم. تا انتها، در کنار ما و وبسایت داینامیک فیت باشید.
۱- دوستی خود را با تمرینات استقامتی، همیشگی کنید:(بسیار مهم)
تمرینات استقامتی به طرز شگفت آوری متابولیسم بدن را افزایش داده و در نتیجه درصد کلی چربی بدن را کاهش می دهند.

تا جایی که تحقیقات نشان داده است که افرادی که در حین برنامه یا رژیم کاهش وزن خود، ورزش های استقامتی را نیز انجام داده اند؛ بین ۴۵-۳۵% کاهش وزن بیشتری نسبت به آن هایی که تنها به رعایت رژیم غذایی و انجام تمرینات کاردیو بسنده کرده اند؛ تجربه می کنند.
تی آر ایکس/TRX نیز یکی از ورزش هایی است که در آن از تمرین های استقامتی بهره گرفته می شود. از این رو می توانید بجای در دست گرفتن وزنه های سرسخت و گوناگون، استقامت بدن خود را با استفاده از وزنه ای دوستانه تر همچون وزن بدن، افزایش دهید.
۲- نتیجه شدت و کیفیت، به مراتب بیشتر از کمیت است .
همیشه به خاطر داشته باشید انجام تعداد زیاد حرکات ولی به صورت ناصحیح، نه تنها اثر مطلوبی نداشته بلکه گاهاً موجب آسیب رساندن به عضلات و مفاصل نیز می گردد و نمیتواند باعث لاغری با تی آر ایکس گردد.

در ورزش تی آر ایکس، انجام صحیح حرکات اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در این صورت عضلات به زیباترین فرم، شکل گرفته و در غیر این صورت، احتمال آسیب دیدگی مفاصل وجود دارد.

هیچ گاه فراموش نکنید که «اجرای صحیح و پرقدرت تنها سه حرکت، می تواند اثری به مراتب بیشتر از اجرای بی انگیزه و بدون تمرکز ده حرکت داشته باشد».
۳- از تمرکز بر روی یک بخش خاص بدن، دست بکشید:
همه عضلات در کنار هم، بدن شما را تشکیل می دهند. فراموش نکنید که شما نمی توانید با انجام ورزشی خاص، تعیین کنید که دقیقا چربی کدام بخش از بدنتان از بین برود؛ با انجام حرکات ورزشی به عنوان مثال تی آر ایکس، چربی تمامی نقاط بدن سوخته و صرف تولید انرژی می گردد.
اینجاست که اهمیت تمرینات تی آر ایکس به خوبی مشخص می شود. TRX تمامی بدن را برای مقاومت در برابر حالت معلق، درگیر کرده؛ از این رو مانند این است که در آن واحد در حال تمرین بر روی همه بخش های بدن هستید.

در نتیجه می توانید در مدت زمان کمتر، کالری بیشتری را بسوزانید.
۴- از سوخت رسانی به بدن غافل نشوید: 
اگر می خواهید لاغری با تی آر ایکس که تجربه کرده اید، همیشگی شود، بایستی برای بدن خود، انرژی مورد نیاز برای انجام تمرینات، و انرژی از دست داده پس از آن را تامین کنید.

فراموش نکنید که کم غذا خوردن غیر اصولی یا به عبارت بهتر، گرسنه نگهداشتن خود در طول روز، نتیجه ای جز بی حالی و کسلی در حین تمرین را به همراه نخواهد داشت.
در صورتی که انرژی مورد نیاز بدن برای فعالیت در حین تمرینات استقامتی چون تی آر ایکس، را برای آن فراهم نکنید؛ بدن ناچار به تامین این انرژی با سوزاندن عضلات می شود.

عضله وزن بیشتری نسبت به چربی دارد. این دقیقا همان زمانی است که می بینید پس از یک دوره ورزش، کاهش وزن داشته اما کاهش سایز نداشته اید. پس فراموش نکنید که همیشه «سالم غذا خوردن بهتر از غذا نخوردن است».
۵- گر صبر کنی …
صبور باشید. لاغری با تی آر ایکس/TRX نیز همانند هر ورزش دیگری برای نتیجه بخشی، به زمان نیاز دارند.

زمان، بهترین سخنگوست. اگر برای انگیزه ادامه ورزش، نیاز به درک اثربخشی تمرین های TRX بر روی بدن خود دارید، بهتر است سایز بخش های مختلف خود را گرفته و آن را هر ماه با ماه قبل مقایسه کنید. ولی باز هم فراموش نکنید که کاهش چربی حاصل مداومت بر ورزش در طی یک دوره زمانی چند ماهه است.
سخن پایانی
ورزش TRX را میتوان ورزشی همه فن حریف و جمع جور تعریف کرد؛ ورزشی که بصورت همه جانبه بر تمام فاکتور های آمادگی جسمانی اثر میکند. در این مقاله در وب سایت داینامیک فیت سعی داشتیم که با ذکر نکاتی مهم پیرامون لاغری با تی آر ایکس / TRX را با شما بگوییم، و گامی هر چند کوچک را در راه آموزش در زمینه ورزش و سلامتی، برداریم. با ثبت نظر، ما را در ادامه راه همراهی کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *