• نام حرکت: مسگری بدنسازی
  •  نام لاتین: Twister Machine
مسگری بدنسازی
  • نحوه اجرای حرکت مسگری بدنسازی:

  1. دمبل را با دو دست خود بگیرید و آن را به سمت جلو نگه دارید
  2. از سمت چپ، کمر خود را بچرخانید و به حالت اولیه بازگردید
  3. مجددا همین کار را از سمت راست خود انجام دهید
  4. دامنه اجرای حرکت، ۴۵ درجه از هر طرف خواهد بود و بیشتر از آن موجب صدمه رسیدن به ستون فقرات می‌شود
  5. بهتر است این حرکت به صورت تناوبی انجام نشود. یعنی برای دقایقی، فقط به یک طرف بچرخید و بعد، در سمت دیگر تکرار کنید

چگونه پهلوهای باریک داشته باشیم

هیچ کسی در دنیا وجود ندارد که از چربی‌های پهلو و افتادگی آن لذت ببرد. به همین دلیل، بیشتر ورزشکاران، اهمیت زیادی برای شکل‌دهی و باریک کردن کمر قائل هستند.

یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به این هدف، استفاده از دستگاه مسگری بدنسازی در کنار یک برنامه بدنسازی میباشد .

البته نباید تصور کنید که استفاده از این دستگاه به تنهایی باعث چربی‌سوزی و لاغری می‌شود. حرکت مسگری بدنسازی باعث می‌شود بیشتر عضلات مرکزی بدن، یعنی شکم و پهلو فعالیت کنند.

اگر علاقه دارید روش صحیح استفاده از این دستگاه را یاد بگیرید، در این مطلب همراه ما باشید.

نحوه اجرای صحیح حرکت مسگری بدنسازی

حرکت مسگری بدنسازی به دو صورت انجام می‌شود:

  • ثابت ماندن پایین تنه و چرخش بالا تنه
  • ثابت ماندن بالا تنه و چرخش پایین تنه

روش اول با استفاده از دمبل و وزنه انجام می‌شود اما برای روش دوم باید حتما از دستگاه مسگری استفاده کنیم.

اگر جزء افرادی هستید که مشکل کمردرد دارند، بهتر است به فکر استفاده از دستگاه باشید. در ادامه مطلب نحوه اجرای صحیح هر کدام را بررسی می‌کنیم.

مسگری با دمبل

در حرکت مسگری بدنسازی با دمبل، نیاز به یک دمبل سبک وزن دارید که حفظ تعادل آن راحت باشد.

این حرکت به حدی ساده است که می‌توانید آن را در منزل هم اجرا کنید. برای انجام این حرکت، به صورت زیر عمل کنید:

  1. دمبل را با دو دست خود بگیرید و آن را به سمت جلو نگه دارید
  2. از سمت چپ، کمر خود را بچرخانید و به حالت اولیه بازگردید
  3. مجددا همین کار را از سمت راست خود انجام دهید
  4. دامنه اجرای حرکت، ۴۵ درجه از هر طرف خواهد بود و بیشتر از آن موجب صدمه رسیدن به ستون فقرات می‌شود
  5. بهتر است این حرکت به صورت تناوبی انجام نشود. یعنی برای دقایقی، فقط به یک طرف بچرخید و بعد، در سمت دیگر تکرار کنید

مسگری با دستگاه

دستگاه مسگری یا همان چرخونک، وسیله بسیار ساده‌ای است که با دو حالت ایستاده و نشسته در اکثر باشگاه‌ها، پارک‌ها و حتی منازل وجود دارد و در کاهش میزان چربی‌های شکمی و پهلو موثر است.

این دستگاه برای تمام افراد بدون توجه به سن و جنسیت مناسب است و حتی کودکان از آن به عنوان وسیله بازی استفاده می‌کنند. البته برای اثرگذاری بیشتر، این حرکت باید با تکرار زیاد انجام شود.

نکات کلیدی درباره حرکت مسگری بدنسازی

افرادی که از مشکل چاقی رنج می‌برند، باید در کنار رعایت رژیم‌های غذایی اصولی، از این حرکت استفاده کنند.

در واقع حرکت مسگری به تنهایی کارساز نیست و در کنار آن باید به میزان کالری و فعالیت‌های هوازی توجه شود. این حرکت را می‌توانید ۳ روز در هفته و با ۲۰ تکرار انجام دهید.

البته انجام این حرکت به افرادی که مشکل دیسک کمر یا درد در این ناحیه دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

اما افرادی که در ناحیه زانو مشکل دارند، اجازه انجام حرکت مسگری را دارند؛ زیرا این تمرین، فشاری بر زانوها وارد نمی‌کند.

نمایش حرکت های مشابه
حرکت خلبانی
حرکت کرانچ
مسگری بدنسازی
شکم شیب دست بالا
پهلو هالتر نشسته
بالا شکم پا بالا
شکم پهلو روسی
هالتر پهلو
حرکت شکم با چرخ